Alla inlägg under juni 2013

Av babsansblogg - 30 juni 2013 18:01

Ja då är den här helgen snart ett minne blott! Fort gick den ... Vädret har väl varit siså där, ömsom sol - ömsom vatten/regn. Men varmt - idag kring +24. Det började regna igår kväll och har även regnat under natten och morrontimmarna, men sen så kom solen och det är så vackert ute ... och varmt.

Har svettats som en gris idag. Skönt att duscha då ... svalka ner sig lite.

Var upp på Konsum klockan brått i morse, redan kring halv nio. Skönt när det är lite folk och jag var nog ensam kan man nog påstå.

 

Igår var vi på två-års kalas och det var full rulle där. Många kusiner som är i nästan samma ålder. Så det var livat i holken - hög volym och bus och stoj. Många presenter fick lillskruttan och hon var nog jättenöjd med allt. Och trött ... hade för en gångs skull inte sovit på dan som hon brukar. Vi fick äran att sköta henne på kvällen ... hennes föräldrar skulle iväg med kompisar och spela kubb, så då blev det övernattning hos fammo och faffa för Nova. Och det gick bra. Som vanligt. Hon somnade på fem minuter - direkt när hon ätit sin vällingflaska så sov hon och till 7.40 i morse. Hon somnade strax efter 20 igår kväll. Brukar annars gå och sova kring 19-tiden. Sen så blev det hämtning på förmiddagen av en liten skrutta. Det skulle bli mera kalas - kompisar skulle komma och gratta henne.

Vi var på kyrkmarknad i Öjebyn, snabbt gick vi igenom marknadsområdet - lämpligt med folk när vi var där, brukar annars vara kråktjockt och svårt att ta sig fram, men vi kom dit när dom öppnade och det var bra. Vi mötte faktiskt "lilla familjen" där och Nova hade fått sig en fin ballong. Köpte ingenting - jo en påse med glödkakor som vi var förbi till lilla familjen med.

Min rygg höll på att kapsejsa rejält när vi gick på marknaden - jag får så jädrans ont i ryggslutet, höfterna och ljumsken. Fy farao - jag börjar riktigt må illa av smärtan! Så jag var tvungen att lägga mig när jag kom hem. Och jag som hade tänkt börja städa lite. Men av det blev det ingenting. För tröttheten kom och hälsade på mig ... förrutom ryggontet! Nåja det är ju kvar! Så jag får väl försöka städa nåt rum under veckan. Går ju på semester nu till helgen - så jag brukar alltid göra bort att städa innan - jag vill njuta av mina första semesterdagar. Det känns skönt att börja semester och veta att man har nystädat hus!

Och nu är Piteå Summer Games (fotbollsturnering) slut för detta året! Över 800 lag från 20 länder har besökt min lilla stad. Mycket trevligt och det är så kul när det händer nåt - det är fullt överallt - bilar - folk - extra länge öppet på butiker osv. Det blir små läger med husvagnar/bilar på alla lediga platser kring dagis och skolor - mysigt - mysigt..

Ja några rader blev det även i detta inlägget!

Jag säger god kväll till er och på återseende.



Av babsansblogg - 29 juni 2013 08:31

Hej svejs på er. Sovit gott - det har då jag gjort - även om jag vaknat till ett antal gånger. Sovit längre än "normalt" också - kan ni förstå ... jag som brukar kliva upp "klockan brått". Nåväl - dagen idag verkar bjuda på sol, det är nästan +20 grader och dagen innehåller bland annat ett tvåårskalas. Klockan 14 skall vi och gratta lillskruttan våran.

Har hunnit med att tvätta en maskin och hängt ut kläderna - en maskin brummar just nu i tvättstugan. Många kaffekoppar är urdruckna - som vanligt på morron ... är en riktig kaffemoster! Men vad vore livet utan den gudabenådade drycken? Jag bara frågar. Fast igår kväll - efter utomhusteatern - kokade vi oss en kopp thé - så gott - det var lakritsthé som jag drack och maken tog citronthé. Det var riktigt gott med nåt varmt inombords, för vi hade blivit lite småkalla på teatern - det blåste riktigt ordentligt och man var nog helt enkelt för lite klädd. Solen lyste - fast vi satt i skuggan - tyvärr. Och vi satt i två timmar - så nog var det skönt att sätta sig i bilen och dra på värmen lite efteråt! Som vanligt var det trevligt - men om jag skall jämföra med fjolårets föreställning, så nog var det bra mycket bättre då! Men jag beundrar dessa som ändå står där på scenen och uppträder för oss i publiken - det är ju ändå bara amatörer och dom är BRA!

 

Det var full rulle i stan när vi körde hem före halv tio ... många fotbollsmatcher pågick ju ännu - butikerna hade dessutom öppet till midnatt - det var FULLT överallt och det är riktigt trevligt - en stad som verkligen lever och andas trots sen timme. Mysigt ... Så skall det vara.

Ikväll är det dessutom kvällsloppis i Badhusparken och jag har nog tänkt mig dit.

Nu skall jag ta och sätta mig ett tag framför tv:n och glo på Nyhetsmorron på TV4.

Ha en skön dag "där ute" i LIVET.

Av babsansblogg - 28 juni 2013 09:16

Jag och min man och ett par till skall på utomhusteater ikväll. Hoppas det inte regnar då i alla fall. Ifjol när vi var så hade vi tur med vädret och det var så mysigt - riktigt trevligt. Så vi hoppas på samma känsla ikväll.

Jag lägger in en bild från ifjol hur det ser ut på denna teater mitt i skogen.

 

Av babsansblogg - 28 juni 2013 09:11

Men tänk så skönt - semester - snart - jag längtar sååååååååå - gud så skönt! Inte för att jag inte trivs med att jobba eller så, har heller inga problem med att stiga upp på morron, men visst är det ljuvligt att få rå om sin egen tid - från morron till natten ... livskvalitet är det ju.

 


Så nästa fredag - då slutar jag till lunch - även då ... fredag är alltid en sån där dag då man vill sluta tidigare om det går - då flexar man ut och bara njuter - helg/semester och känner - SKÖNT! Då får man vifta med tårna om man vill och när man vill!

Av babsansblogg - 28 juni 2013 08:50

Jamen jag måste ju skriva lite till ... bara lite - om vädret kanske och annat.


Det har regnat under natten - det kom en störtskur kring halv två-tiden och det var lite småduggigt i morse halv fem när jag klev upp. Fortfarande är det Londondimma ute - men regnet upphörde före sex i morse. Graderna ligger på nästan +18. Väldigt fuktigt med andra ord. Men det skulle visst bli sol idag och resten av helgen. Och varmt.


Jag skall sluta till lunch idag ... halv elva blir det. Då skall jag in till Öjebyn på Kyrkmarknad som startar - en årlig tradition har det blivit - man måste dit - även om man tänker när man far därifrån - det var samma som ifjol! men ändå - dit måste man.


I Piteå är det fotbollsturnering för barn- och ungdomar under helgen. Börjar idag - matcherna startade kl 8 ... så det är full fart redan nu. Invigning med alla lagen ikväll - genom hela stan går dom och tjoar och tjimmar! Håller upp sina flaggor och banér och har kul. Trevligt inslag måste jag säga. Det är nästan 900 lag med i turneringen! Från 20 länder tror jag det var. Alltså en stor turnering. Alla skolor/dagis är bokade ... parkeringsplatser vid skolorna är belamrade med både husvagnar, husbilar och tält. Jag gillar verkligen den här helgen! Alla butiker håller öppet till midnatt också ... Ett speciellt tåg med fotbollsspelare kom upp från Stockholm igår ...


I morron skall jag på två-års kalas - lilla barnbarnet som fyller och det skall firas med tårta, ballonger och förstås presenter och många kramar - för den ungen älskar man över allt annat - som jag älskar både hennes pappa och farfar ♥ Lillgullet skänker sån stor glädje i mitt liv så det är inte klokt - man älskade henne från första stund - hon var bara 12 timmar första gången jag såg henne och hjärtat svämmade över av all den kärlek jag kände för henne ♥ Hon heter Nova - och är fammos och faffas lilla ögonsten ♥ och busunge!

 


Av babsansblogg - 28 juni 2013 08:34

Och så var det gjort - vaddå - jo fixat mig en blogg till!!! Vet inte hur många bloggar jag har startat upp sen min bloggstart på Aftonbladets bloggportal 2006 ... men nog är det några "många". Har förstås inte uppdaterat alla hela tiden. Varit mest verksam på Bloggspace - faktiskt sen september 2006. Men nu har jag inte bloggat på "jag vet inte hur länge" ... har liksom tappat lite av motivationen och intresset och orken helt enkelt ... bloggtorka kallas det visst! Men nu blev jag lite småsugen på en blogg här - så vi får se hur länge bloggandet håller i sig den här gången! Hoppas länge - för nog är det ändå roligt att "få skriva av sig lite". Har faktiskt "skrivklåda" som oftast.


Bloggvärlden på Bloggspace har varit jättebra - vi har varit som en "bloggfamilj" - man har lärt "känna" varandra riktigt bra och följts åt i fem-sex år nu. Trevlig stämning och allt det där som gör att man stannar kvar där. Hur är stämningen här då måntro? Hoppas gemytlig och fin. Aftonbladets bloggportal var också riktigt bra, men där kunde det vara livat ibland, med många hätska kommentarer och diskussioner och faktiskt bråk och osämja mellan bloggare. Både intressant och olustig måste jag säga.

 


Ja nu har jag skrivit första inlägget här i denna bloggen - måste se till att det blir flera snart!

See ya later bloggisar och läsers.

Tidigare månad - Senare månad

Tiden

Vädret

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<<
Juni 2013 >>>

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards