Alla inlägg den 5 augusti 2013

Av babsansblogg - 5 augusti 2013 12:34

 

Ja herreminje vad tiden går! Och jag hinner inte alls med den. Har inte varit in på bloggen sen 10 juli ser jag - hemskt ... eller är det det egentligen - man skall väl göra annat på sommaren än att sitta vid datorn och blogga! Fast det är klart - man kan ju ta ut sin dator och sitta "vart som helst" i naturen. Men jag har inte gjort det som synes. Men nu har jag börjat om att jobba igen - så då kanske det blir "andra bullar".

Har haft en riktigt skön semester, ömsom vin och ömsom vatten - vad gäller vädret ... och även "det andra" ... om ni förstår vad jag menar. Vädret har vissa dagar varit rent ut sagt för varmt ... men som tur är så finns ju skuggan ...

Har njutit av att vara ledig - bara göra "ingenting" ibland och ibland har man gått an som en "skottspole". Och nästan jobbat häcken av sig. Har röjt hemmavid i skåpar, lådor och garderober. Diskat porslin och bestick, gud så skönt. Tänk vad mycket sånt man har som aldrig används - jag har faktiskt tagit och rensat bort en del. Tur att det finns ställen där man kan lämna in sånt man inte själv vill ha kvar eller behöver (eller vuxit ur!).

Och så har jag läst massor - som alltid! Ingen skillnad om det är sommar, vinter, höst eller vår. Jag läser ALLTID mycket och fort. Avverkar böcker på löpande band kan man säga. Så idag hade jag två stora kassar med böcker hit till jobbet för att "dela med mig" till andra läsvilliga personer. Vi har en lånebokhylla på jobbet där vi lämnar böcker och även lånar. Mycket bra.

Har alltså börjat jobba idag och det har varit fullt upp ... tiden går fort ... som tur är första dagen. Bara att läsa igenom alla mail tar sin tid ... och mailen innebär ju också många gånger mera arbete!

Många har ännu semester - så det är inte full styrka här på jobbet ännu. Ganska skönt det med.

Vädret var lite dimmigt i morse och kring +15 ... men nu soligt och vackert och +24 grader. Igår kväll var det riktigt skönt ute - jag ville aldrig stänga dörren och gå in och lägga mig - det var rent ut sagt för härligt för att missa sommarkvällen! Men till slut är man ju ändå tvungen. Hade jäkligt svårt för att sova i natt ... typiskt - man vänder ju på dygnet när man är ledig!

Tog mig en liten micropaus här på jobbet - med en kopp kaffe ... men nu kallar arbetsuppgifterna på mig!

Vi ses.


Tidigare månad - Senare månad

Tiden

Vädret

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards