Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av babsansblogg - 7 augusti 2013 07:46

Funderade häromdagen på det här fenoment shopping. Vi kvinnfolk vi kan ju det där, vi gillar det, det är ett måste att strosa runt i affärer - även om vi inte skall ha nåt speciellt. Men det är kul att gå och titta - för kanske man ramlar på nåt som man verkligen behöver (eller så inte!).

Medans då karlar - våra kära män - dom gillar inte alls det där med att strosa runt. Dom kan inte förstå tjusningen med det helt enkelt.

 

När dom skall köpa nåt - ja då går dom till just den butiken och köper varan. Dom går inte runt och tittar, känner på sakerna eller kläderna, dom går in och ut lika fort.

....................

Mannen skall ha en ny skjorta - ja då går han väl till Dressman (typ) - provar - betalar och så går han ut! Precis så gör dom.

....................

Jag antar att dom missar en hel del som dom verkligen skulle behövt!!!!!! Vad tror ni kvinnfolk?

Visst är det väl ändå kul att gå på affärer, känna - kolla - prova - titta ...

Shopping shopping ...     

Vi kvinnor kan - det här med att shoppa! Det är då ett som är säkert och sant!                

Av babsansblogg - 7 augusti 2013 06:44

Det känns lite som höst idag - tänk vad sommaren går fort - nog för att det ännu kan vara underbara ljuvliga varma dagar - men det är ändå mot höst vi går. Så nu gäller det verkligen att ta tillvara på den här tiden, riktigt njuta av den relativt ljusa tiden ännu, fast man märker ju att det börjar mörkna om kvällarna. Man får tända lampor - mysigt på sitt sätt förstås, men ändå: den där riktigt ljusaste tiden är över för i år - så är det bara! Bara att acceptera och se fram emot nästa års ljusa tid.

 

Det känns som att sommaren går fortare ju äldre man blir - när man var barn och fick sommarlov - så kändes ju det som en hel livstid. Sommarlovet var ju sååå länge. Och nu - hips vips så är sommaren över. Man hinner som vanligt inte med att göra allt det där som man tänkt göra - alla platser man tänk besöka under sommaren ... ja ja - så är det bara - suck.


Av babsansblogg - 7 augusti 2013 05:58

 

Vaknade upp till en lite småkulen och mulen dag, men ändå inte helt övermulet på himlavalvet - inte förräns nu. Det är +17 grader och nu har det börjat att regna - det är så mörkt ute. Riktigt innesittarväder, tänk er att få tända ljus, sätta sig i sköna fåtöljen under en filt med en god bok - det vore väl nåt - skulle nog göra det om jag fortfarande hade haft semester - men nu är det ju så att jag börjat om att jobba i veckan.

Nåja - natten har varit skitdålig ur sömnperspektiv. Jag förstår inte att jag skall sova så jäkla dåligt jämt. Var hur trött som helst när klockradion började spela 04.40 Men jag vaknar nog till efter några baljor lut!

Sitter här på jobbet och hör genom mitt öppna fönster hur det skvalar utanför - ganska så mysigt det med (ibland!). Jag brukar ju slänga in ett inlägg betydligt tidigare än så här, men jag har inte hunnit - har jobbat ... hihi.

Nej mina vänner - nu skall jag återgå till mitt kneg och kaffe!

Tidigare månad - Senare månad

Tiden

Vädret

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards