Direktlänk till inlägg 7 augusti 2013

Hösten är på intågande

Av babsansblogg - 7 augusti 2013 06:44

Det känns lite som höst idag - tänk vad sommaren går fort - nog för att det ännu kan vara underbara ljuvliga varma dagar - men det är ändå mot höst vi går. Så nu gäller det verkligen att ta tillvara på den här tiden, riktigt njuta av den relativt ljusa tiden ännu, fast man märker ju att det börjar mörkna om kvällarna. Man får tända lampor - mysigt på sitt sätt förstås, men ändå: den där riktigt ljusaste tiden är över för i år - så är det bara! Bara att acceptera och se fram emot nästa års ljusa tid.

 

Det känns som att sommaren går fortare ju äldre man blir - när man var barn och fick sommarlov - så kändes ju det som en hel livstid. Sommarlovet var ju sååå länge. Och nu - hips vips så är sommaren över. Man hinner som vanligt inte med att göra allt det där som man tänkt göra - alla platser man tänk besöka under sommaren ... ja ja - så är det bara - suck.


 
 
TantGlad

TantGlad

7 augusti 2013 08:01

Hejsan! Vad kul du är tillbaka. Jag har varit in hos dig nån gång sådär men undrat vart du tagit vägen? Men nu är du här.

Tack för dina goa rader hos mig, och att du gillar min blogg, för jag gillar din med.
Visst är det höst nu, och så är det bara. Och visst går somrarna allt fortare ju äldre man blir och förr då man var liten med sommarlov så visst känndes det lite som en livstid man var ledig. Visst är det konstigt.
Näpp nu ska jag dricka kaffe och så önskar jag dig en fin onsdag!
Kraaaam!

http://TantGlad.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av babsansblogg - 21 augusti 2013 05:36


   Mitt huvud känns såååå tungt och jag är sååå himla trött! Har sovit riktigt uselt i natt ... fick börja dagen med en tablett för skallebanget. Skulle bara vilja lägga mig under täcket och bara sova ... Men jobbet kallar - det är skitmycket här...

Av babsansblogg - 20 augusti 2013 11:08

Igår kväll såg jag "Böda camping" - har någon sett detta programmet - har väl sett något avsnitt tidigare om åren och det här var väl en repris också (som vanligt!). Brukar egentligen inte se sånt där "svammel" ... men nu råkade det bli så och det va...

Av babsansblogg - 20 augusti 2013 10:48

  Jag sitter här under min lunch och funderar lite ... på varför det finns ondska i världen. Är det någon som kan svara på denna min fundering? Människor kan verkligen vara onda - varför. Är människosjälen verkligen så hemsk - måste man ha den d...

Av babsansblogg - 20 augusti 2013 05:22


  Sitter här med min kaffekopp, dagens första, och bara njuter av smaken och stillheten runt omkring mig - det är tyst och stilla, dagen har vaknat så smått där ute ... graderna är inte många att hurra för, hade bara +8 när jag steg upp för snart ...

Av babsansblogg - 15 augusti 2013 05:24


  Lilla älsklingen Nova - fammos lilla ♥   Sitter här på jobbet - jag är redan på plats - strax efter femsnåret! Börjar jobba först halv sju, men det är skönt att vara här i tid! Då hinner jag slänga in ett inlägg här och så hinner jag fak...

Tiden

Vädret

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards