Alla inlägg den 9 augusti 2013

Av babsansblogg - 9 augusti 2013 06:44

Jag skrev ju om Västra kajen i mitt förra inlägg, nu tänker jag lägga in några bilder från ifjol därifrån. Dom har superdupergoda mackor - maken tar alltid räkmacka och jag tar salamimacka - mums filibabba säger jag bara.

Håll tillgodo!

                    

Av babsansblogg - 9 augusti 2013 05:25

Så skönt, nu är första jobbarveckan efter semestern - snart avslutad. Ja visserligen har den ju knappt ens börjat den sista dagen, men den är på gång så att säga! Det har gått riktigt bra måste jag säga ... det har varit fullt upp på jobbet hela tiden.

Natten har varit ganska så bra ur sömnperspektiv. Men för kort!

Dagen idag börjar lite småkulen, det är bara kring +13 grader, brrr säger jag. Mulen är den också, fast med en antydan till sol och uppklarnande väder, blåser lite lätt gör det också. Jag känner i min kropp att det värker - så fort det blir lite kyligare ute och det blåser - så blir också min värk sämre. Ja ja - så är det med det.

Igår efter jobbet åkte maken och jag ner till Västra Kajen, en liten härlig oas mitt i stan nästan. Det är som ett fiskeläger och camping, ute på långbryggan kan man sitta och fika och titta på båtlivet. Vi åt en glass och myste i det härliga sommarvädret. Nog ser man att det tunnats av lite med campinggäster - även om det var mycket husvagnar där ännu. Den har onekligen blivit poppis den här stadsnära campingen, väldigt många norrmän har sökt sig dit.

Senare på kvällen åkte maken och en kompis till Badhusparken, för att titta på gamla bilar, både tjusiga amerikanare och lite mer sportigare bilar fanns där, mycket folk hade det också varit. Välputsade och blänkande och vackra bilar med mycket krom ... synd att han inte hade vett att fota! Under sommaren är det utställning av bilar varje torsdag från kl 18.

          Dom här bilderna är från ett annat års mysiga kräftkalas hos ett av paren som även skall med ikväll. Vi är ett kompisgäng på fem par som träffas ofta och har kul.


Och ikväll är det då dags för kräftskiva hos kompisar! Men jag får lov att äta en kycklingsallad, eftersom jag är skaldjursallergiker och min hals sväller igen om jag äter skaldjur och det vill man ju inte. Skall bli riktigt trevligt - hoppas vädret får vara lika härligt som igår kväll. För vi skulle visst sitta på deras altan och äta. Så nu är det min tur att "prata högt" Tant Glad!

Nej nu måste jag ha i mig en påtår av den gudabenådade drycken KAFFE!

See ya later ... bloggisar å läsers.

Kraaaam




Tidigare månad - Senare månad

Tiden

Vädret

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards