Direktlänk till inlägg 12 augusti 2013

Min helg har varit kanonhärlig

Av babsansblogg - 12 augusti 2013 07:48

Åh vilken ljuvlig helg jag haft! Känner mig riktigt nöjd och belåten med den. Den trevliga helgen började redan på fredag kväll före  kl 18.00 - då vi var bjuden till kompisar för att smaska i oss kräftor. (själv åt jag kycklingsallad). Vi blev hämtade av Bosse och även ett annat par fick lift av honom samtidigt. Då vi kom hem till Bosse och Gun-Britt - så var redan ett annat par på plats. Vi är fem kompispar som umgås, men tyvärr så fattades ett av paren, dom var ute och bilade med sin husvagn.

Fördrink på altanen och gud så mysigt det var - vackert dukat och allt. Solen lyste vackert också och det var ljuvligt ute. Jag njöt i stora drag.

Det blev snaps och vin (vitt och rosé), mojitos och senare på kvällen till kaffet - blev det kaffelikör - mums filibabba säger jag bara. Och förstås god mat, pajer av olika slag och sallader och bröd och för dom som kunde äta - förstås kräftor! (är ju själv skaldjursallergiker).

Vi surrade på förstås - högt, ljudligt och mycket - som alltid när vi träffas. Vi har alltid mycket att diskutera ... tur är väl det - för jag avskyr om det blir tyst!

Timmarna gick fort (som vanligt när man har kul!). Och snart sänkte sig skymningen över oss, men då tändes levande ljus lite här och där på altanen och även fotogenlampa. Gud så MYSIGT. Jag älskar det här!

Tyvärr så blev den trevliga och underhållande kvällen till natt och till slut ringdes det efter en taxi (vi delade den med ett annat par - vi skulle ju åt samma håll).


Jag var superdupernöjd med kvällen! Gud så roligt det är att umgås med goda vänner och äta och dricka gott tillsammans!

Nu är det snart surströmingspremiär också och då träffas vi.


Måste dock säga att lördagen gick i lugnets tecken, var sååååå himla (gäsp) trött hela eftermiddagen och kvällen. Som klubbad var jag, mådde inte dåligt eller så - men trött. Man håller nog på att vara för gammal för nattsudd (ler). Inte - man blir aldrig för gammal för att ha kul!  

(skall "tanka" av foton från mobilen och lägga in får ni se)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av babsansblogg - 21 augusti 2013 05:36


   Mitt huvud känns såååå tungt och jag är sååå himla trött! Har sovit riktigt uselt i natt ... fick börja dagen med en tablett för skallebanget. Skulle bara vilja lägga mig under täcket och bara sova ... Men jobbet kallar - det är skitmycket här...

Av babsansblogg - 20 augusti 2013 11:08

Igår kväll såg jag "Böda camping" - har någon sett detta programmet - har väl sett något avsnitt tidigare om åren och det här var väl en repris också (som vanligt!). Brukar egentligen inte se sånt där "svammel" ... men nu råkade det bli så och det va...

Av babsansblogg - 20 augusti 2013 10:48

  Jag sitter här under min lunch och funderar lite ... på varför det finns ondska i världen. Är det någon som kan svara på denna min fundering? Människor kan verkligen vara onda - varför. Är människosjälen verkligen så hemsk - måste man ha den d...

Av babsansblogg - 20 augusti 2013 05:22


  Sitter här med min kaffekopp, dagens första, och bara njuter av smaken och stillheten runt omkring mig - det är tyst och stilla, dagen har vaknat så smått där ute ... graderna är inte många att hurra för, hade bara +8 när jag steg upp för snart ...

Av babsansblogg - 15 augusti 2013 05:24


  Lilla älsklingen Nova - fammos lilla ♥   Sitter här på jobbet - jag är redan på plats - strax efter femsnåret! Börjar jobba först halv sju, men det är skönt att vara här i tid! Då hinner jag slänga in ett inlägg här och så hinner jag fak...

Tiden

Vädret

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards