Direktlänk till inlägg 30 juni 2013

Några rader så här på kvällskvisten

Av babsansblogg - 30 juni 2013 18:01

Ja då är den här helgen snart ett minne blott! Fort gick den ... Vädret har väl varit siså där, ömsom sol - ömsom vatten/regn. Men varmt - idag kring +24. Det började regna igår kväll och har även regnat under natten och morrontimmarna, men sen så kom solen och det är så vackert ute ... och varmt.

Har svettats som en gris idag. Skönt att duscha då ... svalka ner sig lite.

Var upp på Konsum klockan brått i morse, redan kring halv nio. Skönt när det är lite folk och jag var nog ensam kan man nog påstå.

 

Igår var vi på två-års kalas och det var full rulle där. Många kusiner som är i nästan samma ålder. Så det var livat i holken - hög volym och bus och stoj. Många presenter fick lillskruttan och hon var nog jättenöjd med allt. Och trött ... hade för en gångs skull inte sovit på dan som hon brukar. Vi fick äran att sköta henne på kvällen ... hennes föräldrar skulle iväg med kompisar och spela kubb, så då blev det övernattning hos fammo och faffa för Nova. Och det gick bra. Som vanligt. Hon somnade på fem minuter - direkt när hon ätit sin vällingflaska så sov hon och till 7.40 i morse. Hon somnade strax efter 20 igår kväll. Brukar annars gå och sova kring 19-tiden. Sen så blev det hämtning på förmiddagen av en liten skrutta. Det skulle bli mera kalas - kompisar skulle komma och gratta henne.

Vi var på kyrkmarknad i Öjebyn, snabbt gick vi igenom marknadsområdet - lämpligt med folk när vi var där, brukar annars vara kråktjockt och svårt att ta sig fram, men vi kom dit när dom öppnade och det var bra. Vi mötte faktiskt "lilla familjen" där och Nova hade fått sig en fin ballong. Köpte ingenting - jo en påse med glödkakor som vi var förbi till lilla familjen med.

Min rygg höll på att kapsejsa rejält när vi gick på marknaden - jag får så jädrans ont i ryggslutet, höfterna och ljumsken. Fy farao - jag börjar riktigt må illa av smärtan! Så jag var tvungen att lägga mig när jag kom hem. Och jag som hade tänkt börja städa lite. Men av det blev det ingenting. För tröttheten kom och hälsade på mig ... förrutom ryggontet! Nåja det är ju kvar! Så jag får väl försöka städa nåt rum under veckan. Går ju på semester nu till helgen - så jag brukar alltid göra bort att städa innan - jag vill njuta av mina första semesterdagar. Det känns skönt att börja semester och veta att man har nystädat hus!

Och nu är Piteå Summer Games (fotbollsturnering) slut för detta året! Över 800 lag från 20 länder har besökt min lilla stad. Mycket trevligt och det är så kul när det händer nåt - det är fullt överallt - bilar - folk - extra länge öppet på butiker osv. Det blir små läger med husvagnar/bilar på alla lediga platser kring dagis och skolor - mysigt - mysigt..

Ja några rader blev det även i detta inlägget!

Jag säger god kväll till er och på återseende.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av babsansblogg - 21 augusti 2013 05:36


   Mitt huvud känns såååå tungt och jag är sååå himla trött! Har sovit riktigt uselt i natt ... fick börja dagen med en tablett för skallebanget. Skulle bara vilja lägga mig under täcket och bara sova ... Men jobbet kallar - det är skitmycket här...

Av babsansblogg - 20 augusti 2013 11:08

Igår kväll såg jag "Böda camping" - har någon sett detta programmet - har väl sett något avsnitt tidigare om åren och det här var väl en repris också (som vanligt!). Brukar egentligen inte se sånt där "svammel" ... men nu råkade det bli så och det va...

Av babsansblogg - 20 augusti 2013 10:48

  Jag sitter här under min lunch och funderar lite ... på varför det finns ondska i världen. Är det någon som kan svara på denna min fundering? Människor kan verkligen vara onda - varför. Är människosjälen verkligen så hemsk - måste man ha den d...

Av babsansblogg - 20 augusti 2013 05:22


  Sitter här med min kaffekopp, dagens första, och bara njuter av smaken och stillheten runt omkring mig - det är tyst och stilla, dagen har vaknat så smått där ute ... graderna är inte många att hurra för, hade bara +8 när jag steg upp för snart ...

Av babsansblogg - 15 augusti 2013 05:24


  Lilla älsklingen Nova - fammos lilla ♥   Sitter här på jobbet - jag är redan på plats - strax efter femsnåret! Börjar jobba först halv sju, men det är skönt att vara här i tid! Då hinner jag slänga in ett inlägg här och så hinner jag fak...

Tiden

Vädret

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<<
Juni 2013 >>>

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards