Alla inlägg den 1 juli 2013

Av babsansblogg - 1 juli 2013 10:48

Har lunch precis nu och är mätt och belåten - åt en portion med nudlar och några bitar starka korvar - lite rester alltså. Bra att ha i matlådan till jobbet. Det blir ju för det mesta över från middagen.

Åh ännu är det grått utanför mitt fönster - men varmt ... +20. Hoppas på uppklarnande nu ...

Har varit jättemycket här på jobbet hela förmiddagen - tiden har gått fort och jag har hunnit med massor! Man vill ju beta av det mesta som bara går att göra innan man börjar semestern, för när jag kommer tillbaka i augusti - så är det vansinnigt mycket att göra - det vet jag redan nu! För vi har ett månadslångt fabriksstopp hela september och jag som bland annat sköter om placeringen av alla entreprenörer (omklädningsrum i baracker) kommer att ha fullt upp. Att placera ut 700 man extra är ett pussel! Jag måste ta hänsyn till vart i fabriken eller pappersbruket dom jobbar och placera in dom i rätta baracker i närheten av deras dagliga arbeten. Ja ja det skall nog gå även i år! Detta året är ett speciellt år om man tänker på fabriksstoppet - vi brukar som regel "stå" stilla i 10-12 dagar högst - men i år alltså hela en månad! Innebär massor med jobb i fabriken, renseriet och pappersbruket. Jag jobbar på ett pappersbruk alltså ... någonstans i Sverige - i Piteå närmare bestämt. Bara 10 minuters gångavstånd från mitt eget hem.

 

Några snabba rader så här under lunchen min. Nu ... lite avslappning tills jag börjar om 11.15


Av babsansblogg - 1 juli 2013 05:27

Gomorron på er. Jag har sovit både bra och smådåligt - vaken några gånger och varmt har det varit också. Vaknat upp till en småmulen dag, lite smådugg - men det blir nog sol vad det lider tror jag. +16 grader just nu.

Sista veckan innan semestern! Jippi ... känns alldeles förträffligt bra måste jag säga.

Nu skall jag också försöka fixa lite hemmavid så jag känner att jag kan njuta av den lediga tiden - att jag inte har allt kvar att göra ... Har bland annat tänkt att försöka rensa i förrådet och garaget under ledigheten och det kommer att ta sin lilla tid! Men jag vet att det kommer att kännas skönt när det väl är gjort! Inte klokt vad man sparar ... finns nog en liten hamster i mig.

Har druckit dagens första kaffekopp just och den smakade som vanligt - gott! Är en riktig kaffemoster. Kaffet smakar speciellt gott på morron.

 

Ja just nu - inget nytt att förtälja - så därför avslutar jag mitt skrivande och säger hej.


Tiden

Vädret

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards