Direktlänk till inlägg 8 juli 2013

Första semesterdagen

Av babsansblogg - 8 juli 2013 06:25

Härligt att vakna upp och känna att "jag har semester!". En känsla som är skön och mycket efterlängtad.

Har sovit som en stock hela långa natten, var så jädrans trött igår kväll efter att ha skött lilla tvååringen i helgen. Inte för att hon är jobbig eller så - men det tar ju ändå på när man inte är purung ... det sägs ju att man skall ha barn när man är ung och det förstår jag. För det är ju ändå ett passande hela tiden - för dom är snabba dom små. Men Nova är så snäll och så go och inte jobbig på det sättet. Hon sover bra och länge, vilar mitt på dan i tre timmar och inga problem när man skall lägga henne. Men fammo var trött igår när hon farit hem. Så det blev faktiskt en tidig kväll, trots att jag inte skulle upp och jobba! Nåväl - jag får ta igen det sen om kvällarna - att vara uppe länge länge ... och bara njuta av sommaren.

Har hunnit med att dricka flera koppar kaffe och läst tidningen, det kändes jätteskönt ute när jag hämtade in tidningen och det var stilla lugnt på området. Solen lyser och det är cirkus +16 grader och det blåser /som alltid/.

Skall städa förrådsrummet hade jag tänkt mig, rensa bort lite där och torka damm och skura - vädra kuddar och tvätta fönstren. Behövs verkligen.

Annars blir det väl att sitta ute på altanen och läsa och dricka kaffe. Maken pratade om att klippa gräset och så skall vi kanske rensa lite i våra planteringar. Jag kanske också åker förbi Beijers och köper en säck med vita stenar - skall ha dom i en låg keramikkruka på altanen och i någon plantering.

Ja som synes finns det att göra ... alltid ... om man vill och när man vill. Så det är bara att ta tag i "göromålen" direkt. Först bädda sängen ... sen dricka kaffe och sen ut en sväng på altanen. Jo förresten - jag måste köpa några nya blommor till krukor där, för penseérna som jag har i dom krukorna har farit så illa i stormen och regnet som var i veckan en dag. Dom har blommat så underbart fint och vackert ända sen i slutet på april när jag satt ut dom. Och nu börjar dom ju att rea ut sommarblommor såg jag i tidningen.

Nu avslutar jag inlägget med ett hej och önskan om en fin dag för alla er som "läser mig". På återseende bloggers å läsers.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av babsansblogg - 21 augusti 2013 05:36


   Mitt huvud känns såååå tungt och jag är sååå himla trött! Har sovit riktigt uselt i natt ... fick börja dagen med en tablett för skallebanget. Skulle bara vilja lägga mig under täcket och bara sova ... Men jobbet kallar - det är skitmycket här...

Av babsansblogg - 20 augusti 2013 11:08

Igår kväll såg jag "Böda camping" - har någon sett detta programmet - har väl sett något avsnitt tidigare om åren och det här var väl en repris också (som vanligt!). Brukar egentligen inte se sånt där "svammel" ... men nu råkade det bli så och det va...

Av babsansblogg - 20 augusti 2013 10:48

  Jag sitter här under min lunch och funderar lite ... på varför det finns ondska i världen. Är det någon som kan svara på denna min fundering? Människor kan verkligen vara onda - varför. Är människosjälen verkligen så hemsk - måste man ha den d...

Av babsansblogg - 20 augusti 2013 05:22


  Sitter här med min kaffekopp, dagens första, och bara njuter av smaken och stillheten runt omkring mig - det är tyst och stilla, dagen har vaknat så smått där ute ... graderna är inte många att hurra för, hade bara +8 när jag steg upp för snart ...

Av babsansblogg - 15 augusti 2013 05:24


  Lilla älsklingen Nova - fammos lilla ♥   Sitter här på jobbet - jag är redan på plats - strax efter femsnåret! Börjar jobba först halv sju, men det är skönt att vara här i tid! Då hinner jag slänga in ett inlägg här och så hinner jag fak...

Tiden

Vädret

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards